Saturday, November 24, 2012

ធម្មបាលោ ខៀវ ជុំ



         
          ប្រសូតិនៅ​ថៃ្ងចន្ទ ៨​កើត ​ ខែ​ផល្គុណ ព​.​ស ២៤៥០, គ​.​ស ១៩០៧ នៅ​
ភូមិ​អន្លង់​តាសេក  ឃុំ​ព្រែក​អំបិល  ស្រុក​ស្អាង  ខេត្ត​កណ្តាល ។     បិតា​ឈ្មោះ
ង៉ែត ខៀវ ,  មាតា​ឈ្មោះ  កែវ ចិន  ជា​គ្រួសារ​កសិកម្ម​, ប​សុក​ម្ម , នេសាទ និង 
ពាណិជ្ជកម្ម ។ ព្រះ​ភិក្ខ​សុគត​នៅ​ព​.​ស ២៥១៨, គ​.​ស ១៩៧៥ ក្នុង​ព្រះ​ជន្មាយុ​
៦៨ ព្រះវស្សា នៅ​វត្ត​លង្កា ក្រុងភ្នំពេញ ។

          កាល​អាយុ​១២​ឆ្នាំ ​ត្រូវបាន​នាំ​ទៅ​សិក្សា​អក្សរ និង លេខ​នៅ​វត្ត​សេដ្ឋី ឃុំ​

បាន​កាម ស្រុក​ព្រៃកប្បាស ខេត្តតាកែវ លុះ​រៀន​ចេះ​ល្មមប្រើ​ការ​បានក៏ត្រឡប់ 
មក​នៅ​ជាមួយ​គ្រួសារ​វិញ​នៅ​អាយុ​ ១៥​ឆ្នាំ ។   ដោយសារ​មុខរបរ​របស់​គ្រួសារ 
ធ្វើអោយ​យុវជន​ជុំ  ក្លាយ​ជា​អ្នកជំនាញ​ខាង​ជិះសេះ​ប្រណាំង​,   ជា​អ្នកជំនាញ​
ខាង​ជំនួញ​ជើង​ទឹក និង ចេះ ផលិតនូវ​នេសាទូបករណ៍​ជាច្រើន​ប្រភេទ​ផង ។

         
ព​.​ស ២៤៦៧,  គ​.​ស ១៩២៤  បាន​បួស​ជា​សាមណេរ​នៅ​អាយុ ​១៧​ឆ្នាំ 
ក្នុង​សំណាក់​ព្រះចៅអធិការ  ទន់ ផាន់ វត្ត​សេដ្ឋី ឃុំ​បាន​កាម ស្រុក​ព្រៃកប្បាស 
ខេត្តតាកែវ​ ។   ទីទៃ​ពី​ការសិក្សា   និង ប្រតិបត្តិ​នូវ​កាតព្វកិច្ច​របស់​ខ្លួន​ទៅសាម 
ណេរ ខៀវ ជុំ នៅ​បាន​ធ្វើជា​គ្រូ​បង្រៀនអក្សរ និងលេខនព្វន្ត​ដល់​កុលបុត្រខ្មែរ​ 
ប្រមាណ​ជា​៨០​នាក់​ផង ។  នៅក្នុង​វត្ត​សេដ្ឋី​នេះ សាមណេរ ​ខៀវ ជុំ ជា​ប្រធាន
​ធម្មសភា​នៃ ការសន្ទនា​ធម៌ និង  ជាទី​ប្រឹក្សា​នៃ​គណៈ​បេសកកម្ម​ធម្មទូត​ទៅ​វត្ត
​អន្លង់​តាសេក ជា​ភូមិកំណើត​របស់​លោក ។
          ព​.​ស ២៤៦៩,  គ​.​ស ១៩២៦    នៅពេល​មាន​អាយុ​ ១៩​ឆ្នាំ សាមណេរ 
ខៀវ ជុំ  បាន​និមន្ត​ទៅ​បន្ត​ការសិក្សា​នៅ​វត្ត​លង្កា  នា​ទីក្រុង​ភ្នំពេញ ប៉ុន្តែ​ពុំ​មាន​
សាលា​ត្រឹមត្រូវ​ទេ    គឺ​ត្រូវ​ស្វែងរក​គ្រូ​ដោយ​ខ្លួនឯង    ហើយ​ក៏​និមន្ត​ទៅ​សិក្សា 
ដល់​ផ្ទះ​គ្រូ ឬសិក្សា​នៅ​តាម​កុដិ ។ជីវភាព​ប្រចាំ​ថៃ្ង​គឺ​ត្រូវ ពឹង​លើ​ការ​បិណ្ឌ​បាត្រ 
ហើយ​ជួនកាល​ក៏​មាន​អាហារ​គ្រប់គ្រាន់   ជួនកាល​ក៏​មិន​ឆ្អែត   ហើយ​ទឹក​អាច​
ប្រើប្រាស់​បាន​តែ​  ៥-១០​លីត្រ ក្នុង ​១​ថៃ្ង ។  ពេល​អាពាធ (​មាន​ជំងឺ​)   មិន​មាន​
ពេទ្យ  ឬ ថ្នាំ​ត្រឹមត្រូវ​សម្រាប់​ព្យាបាល   ចំណែក​ទី​ស្នាក់នៅ   ក៏​តូច​អាច​ក្រាល​
បាន​តែ​កន្ទេល​តូច​មួយ​ប៉ុណ្ណោះ ។  ប៉ុន្តែ​ឧបសគ្គ​ទាំង​នេះ  មិនមែន​ជា​ឧបសគ្គ​
ដល់​ការស្រលាញ់ចំណេះវិជ្ជា​   នៃ​សាមណេរ អនាគត​សមណៈ​បញ្ញវន្ត​យើង​
ឡើយ ។
          ថៃ្ង ​សុក្រ  ១១​កើត  ខែផល្គុណ​ព​.​ស​២៤៧១  ត្រូវ​នឹង​ថៃទី​ ១៩ ខែ​កុម្ភៈ 
គ​.​ស ១៩២៨ សាមណេរ ខៀវ ជុំ  ត្រូវ​បាន​បំបួស​ជា​ភិក្ខុ​ដោយ​មាន​ព្រះ​ធម្ម​លិ 
ខិត ល្វី ឯម   ជា​ព្រះ​ឧប្បជ្ឈា​យ៍   ហើយ​ព្រះ​ឧប្បជ្ឈាយ៍​បាន​អោយនាម បញ្ញត្តិ​
លោក​ថា ធម្ម​បាល ។  ភិក្ខុ ធម្ម​បាល  ខៀវ ជុំ   ចាប់ផ្តើម​មាន​ប្រាកដ​ក្នុង​លោក​
ចាប់ពីពេលនោះ ដោយ​ធម្មបាល មានន័​ថា “​អ្នករក្សា​ធម៌ ” ។

          ភិក្ខុ​ធម្មបាល  បាន​សិក្សា​ធម្ម​វិន័យ​ចប់​ថ្នាក់​ត្រី​,  ទោ និង ឯក និង ពុទ្ធិក​

បឋមសិក្សា​    បូក​រួម​ទាំង​វិជ្ជា​ប្រកប​ទូទៅ​នៃ​ពុទ្ធសាសនា​ចប់សព្វគ្រប់     ប៉ុន្តែ​
សម័យ​នោះ​ពុំ​មាន​ការប្រឡង​ទេ ។ ​ចូល​សិក្សា​នៅ​ពុទ្ធិក​មធ្យមសិក្សា​បាន​៣​ឆ្នាំ​ 
ក៏​បង្ខំចិត្ត​ផ្អាក  ដោយសារ​បញ្ហា​សុខភាព  ហេតុនេះ​ភិក្ខុ​ធម្ម​បាលពុំ​មាន​សញ្ញ 
ប​ត្រ ឬវិញ្ញ​បន​ប​ត្រ​ឡើយ ។លុះ​ពេល​សុខភាព​បាន​ប្រសើរ​ឡើង​វិញ​ក៏សម្រេច 
ចិត្ត​ទៅ​ធ្វើ​ជា​គ្រូបង្រៀន​ ភាសាបាលី​នៅ​   វត្តព្រែក​ជ្រៃ ខេត្ត​ព្រៃវែង ៣​ឆ្នាំ , វត្ត​
គោក​ទ្រា​ខេត្តកំពង់ចាម ៣​ឆ្នាំ ,  វត្ត​ដីឥដ្ឋ  ខេត្ត​កណ្តាល ៤​ឆ្នាំ និង ត្រឡប់​មក​
បង្រៀនភាសា​ខ្មែរ និង ភាសាបរទេស នៅ​វត្ត​លង្កា ក្រុង​ភ្នំពេញ​វិញ​ចំនួន​១​ឆ្នាំ​
ទៀត (​ព​.​ស ២៤៧៧- ២៤៨៨, គ​.​ស ១៩៣៤-១៩៤៥ ) ។​

          ចាប់ពី    គ​.​ស ១៩៤២   ក្នុងពេល​ដែល​មាន​ភាព​មិន​ប្រាកដប្រជា​នៃ​អំ 

ណាច​អាណាព្យាបាល​បារាំង និងកងទ័ព​ជប៉ុន​នៅក្នុង​ប្រទេស​កម្ពុជា ភិក្ខុ​ ធម្ម 
បាល រួម​ជាមួយ​អ្នក​ស្នេហា និង ព្រួយបារម្ភ​ពី​វប្បធម៌​ជាតិ​មួយចំនួន​ទៀត​មាន 
លោក​គ្រូអាចារ្យ    ហែម ចៀវ      ជាដើម​បាន​មូលគំនិត​ចាប់ផ្តើម​នាំ​គ្នា​រៀបចំ​      
សសេរ​ចងក្រង​សៀវភៅ​ជា​ ភាសាជាតិ​មាន​សៀវភៅ​វេយ្យាករណ៍​ជាដើម ។
         
          ពេល​កងទ័ព​សម្ពន្ធមិត្ត​    ចូលមក​ធ្វើការ​ទំលាក់​អំណាច​ជប៉ុន    (​គ​.​ស 
១៩៤៥)​ នោះ    ពួកគេ​ក៏​បាន​ចាប់​ជនជាតិខ្មែរ​ជាច្រើន​ដែល​ក្នុងនោះ​មាន​ទាំង
​ពួក​អ្នក​ដែល ​ធ្លាប់​គិតគូរ អំពី​វប្បធម៌​ជាតិ​ដែល​ជា​ក្រុម​របស់​លោក​ផង​ ។ពេល 
នោះ   ភិក្ខុ​ធម្មបាល  បាន​សម្រេចចិត្ត​ភៀសខ្លួន​ទៅ​នៅ​ខេត្ត​បាត់ដំបង   ហើយ​
បន្ត​ទៅ​លាក់ខ្លួន​នៅ​ប្រទេស​សៀម ។   ​គ្រាប់​ស្លែង​ទោះ​យកទៅ​ដាំ​នៅទីណា​ក៏​
នៅ​មាន​ជាតិ​ល្វីង  ចំណែក​អំពៅ​ទោះ​ដាំ​នៅទីណា​ក៏​នៅ​រក្សា​ជាតិ​ផ្អែម ។  ភិក្ខុ​
ភៀសខ្លួន   ធម្ម​បាលទោះ​នៅក្រៅ​មាតុភូមិ​ហើយ​ក្តី  ក៏គំនិត​ស្នេហា​វប្បធ​ម៌​មិន​
បាត់បង់​ ដែរ ។ លោក​នៅ​បន្ត​សរសេរ​សៀវភៅ​ជា​ភាសាជាតិ និង ប្រមែប្រមូល​
ចងក្រង​ឯកសារ​ទាក់ទិន​នឹង​អក្សរសាស្ត្រ​ជាតិ​ដែលមាន​នៅក្នុង​ ប្រទេស​សៀម​
ទាំងមូល ។  ក្រៅពី​នេះ​ទៅ ធម្ម​បាល  តែងតែ​បាន​ដាស់តឿន​រំលឹកស្មារតី​គ្រប់​
និន្នាការ  (​អ្នក​នយោបាយ​នានា និង ខ្មែរ​ឥស្សរៈ )   អោយ​គិតគូរ​ដល់​វប្បធម៌​ដ៏​
ពិតប្រាកដ​របស់​ខ្លួន និង ព្រះ​រាជបល្ល័ង្ក​ដ៏​បរិសុទ្ធ​របស់​ជាតិ ។

         គ​.​ស ១៩៤៩ ភិក្ខុ​ធម្មបាល  បាន​ត្រឡប់​ចូល​មាតុប្រទេស​វិញ​  ជាមួយ​

ឯកសារ​អក្សរសាស្ត្រ​ដែល​លោក​ខំ​ស្រាវជ្រាវ ប្រ​មែម្រូ​ល  និង សៀវភៅ ដែល​
លោក​សរសេរ​កាល​រស់នៅ​ប្រទេស​សៀម ។​

        
«​ វប្បធម៌​របស់​ជាតិ​ក្នុង​ពេល​នេះ ​  ត្រូវ​ពឹង​លើ​ព្រះ​គុណ​ហើយ​ »!   ​ឃ្លា​
នេះ  លោក អ៊ា​ស៊ីចូវ   ជា​កូនសិស្ស​របស់​ភិក្ខុ​ធម្មបាល​កំពុង​សិក្សា​ពី​លោក​មិន
​ទាន់​ចប់    បាន​ចេញ​ទៅ​នៅ​ប្រទេស​សៀម    ដើម្បី​ចូលរួម​នយោបាយ​ជាមួយ
​ខ្មែរឥស្សរៈ      ប្រើ​ដើម្បី​អង្វ​លោក​អោយ​និមន្ត​ទៅ​គង់នៅ​ប្រទេស​សៀម​ដើម្បី​
បាន​ជា​គ្រូ​ខាង​អក្សរ  និង ភាសា​ខ្មែរ​របស់​គាត់ ។  ភិក្ខុ  ធម្ម​បាល  ខៀវ ជុំ បាន
​និមន្ត​ទៅ​នៅ​ប្រទេសសៀម​ម្តងទៀត​  ហើយ​នៅ​គ​.​ស ១៩៥២  ដោយ​ស្នាក់នៅ
​ជាមួយ​ពួក​អ្នកនយោបាយ ។  គ​.​ស ១៩៥៤  ភិក្ខុ​ធម្មបាល​បាន​វិលត្រឡប់​មក
​មាតុភូមិ​វិញ    ហើយ​ទទួលបាន​ការចោទប្រកាន់​ថា   លោក​ជា​សង្ឃ​ធ្វើ​នយោ 
បាយ ។  ក្រោយពី​បាន​ពិចារណា​រួចមក លោក​ក៏​បាន​ឆ្លង​ផុត​ការ​ចោទ​នេះ​វិញ 
ដោយសារ​មាន​ការជួយ​សម្របសម្រួល​ពី​សំណាក់​ព្រះ​ធម្មលិខិត ល្វី ឯមដែល 
​ជា​ព្រះ​ឧប្បជ្ឈាយ៍​របស់លោក   ហើយ​លោក​ក៏​បាន​គង់នៅ​ក្នុង​វត្ត​លង្កា    នាទី 
ក្រុង​ភ្នំពេញ ។

          ក្នុង​កម្រង​ជីវប្រវត្តិ​ផ្ទាល់ខ្លួន​របស់​លោក​នេះដែរ    ភិក្ខុ​ធម្មបាល​    បាន 

សរសេរថា “​ការនិពន្ឋ ធម្ម​បាលស្រលាញ់​ជាង​ការ​ណាៗ​ទាំងអស់ យកចិត្តទុក 
ដាក់​ក្នុង​ការ​នេះ​ណាស់  តែ​ជីវិត​មាន​ឧបសគ្គ​ច្រើនពេក  មិន​អាច​ធ្វើ​ខ្លួន​អោយ​
ពេញលេញ​ជា​អ្នកនិពន្ឋ​ខ្ពង់ខ្ពស់​បានទេ​”​ ។

          សៀវភៅ​ដែល​ជា​សមិទ្ធិផល​សំខាន់ៗ​របស់​ព្រះ​ភិក្ខុ ធម្ម​បាល ខៀវ ជុំ​

          ១-      ល័ខ​វិជ្ជា​រាជការ​
          ២-      បញ្ហា​ជីវិត​
          ៣-     សំវេគ​ធម៌​
          ៤-      ត្រៃ​លក្ខណ៍​
          ៥-      កម្ពុជ​វេយ្យាករណ​
          ៦-      បញ្ហា​អនាគត​ ​ ​ ​
          ៧-     បញ្ហា​នរក​-​សួគ៌​
          ៨-      សីលធម៌​សាកល
          ៩-      ជីវិត​គ្រប់លក្ខណ៍​
          ១០-    ពិភពលោក​ភាសិត​ឬ ភាសិត​សកល​ ​
          ១១-   ទាន​ទស្សនៈ​
          ១២-   និព្វាន​ទស្សនៈ​ ​ ​ ​
          ១៣-​ វេយ្យាករណ៍​យើង​
          ១៤-​   ត្រៃ​ចរិយា​ ​ ​ ​
          ១៥-   ជីវិត​ទស្សនៈ​
          ១៦-   វិញ្ញាណ​ទស្សនៈ​
          ១៧-   គូ​មិត្ត​ឥទ្ធិ​បាទ​ ​ ​ ​
          ១៨-   ពុទ្ធ​វិទ្យា​រៀង​បុណ្យ​-​បាប (​ជីវិត​សន្តិភាព – ជីវិត​សាង​ខ្លួនឯង            
​​​​​​​​​​​​​​​​​                    និង ចិត្ត​វិទ្យា​សង្គម – ជីវិត​ឈ្នះ​លោក )
          ១៩-   សកល​ចិន្តា​


                     ឯកសារយោង ទស្សនាវដ្ដីកម្ពុជសុរិយា
                     អត្ថបទធ្វើថ្ងៃទី ២២ តុលា ២០១២

No comments:

Post a Comment