Saturday, November 24, 2012

​ព្រះ​មុនី​កោសល សូ-ហាយ



ចៅអធិការ​វត្ត​និរោជរង្សី អធិបតី​រង​ក្រុម​ជំនុំ​ព្រះត្រៃ​បិដក
       
យោងឯកសារមហា គួច-គីឡេង, មហា អ៊ុង-មាន


           ព្រះ​មុនី​កោសល  សូរ ហាយ  កើត​នៅ​ថ្ងៃ  ប្រហស្បតិ៍  ៨រោច ខែ​ពិសាខ
ឆ្នាំ​រោងឆស័ក ព.. ២៤៤៨ គ.. ១៩០៤ ក្នុង​ភូមិ​តូច​មួយ ​  ឈ្មោះ​ភូមិឫស្សី​ជួរ​
ក្នុង​សង្កាត់​ក្រោល​គោ   ឋិត​នៅ​ក្នុង​ទិស​ខាង​លិច​វត្ត​បឹង​រ៉ៃ ចំនួន​ជាង ​២ គ.ម ក្នុង​
កាល​ណោះ ភូមិ​នោះ​មាន​ផ្ទះ​ចំនួន​តែ​៩​ខ្នង។  មាតា​របស់​លោក​ឈ្មោះ​  ម៉ុង-ឧក
ជា​ស្ត្រី​មាន​សីល​តាំង​ពី​ក្មេង បិតា​ឈ្មោះ​ សៅ សូរមាន​លំនៅ​ដើម​ឈ្មោះ​ភូមិ​កន្ទួត​
ប្រោង សង្កាត់​ស្វាយ​ជ្រំ ស្រុក​ខេត្តស្វាយ​រៀង ។    មាតា​បិតា នៃ​ព្រះ​មុនី​កោសល
មាន​របរ​ខាង​កសិកម្ម​ថ្នាក់​មធ្យម
           ព្រះអង្គមានបងប្អូន ០៦ នាក់ស្រី​៤ នាក់​នោះ  គឹ​​-សូរ. នួន ២-សូរ-យួន
-សូរថោ ៤-សូរ-ឡូត។ ប្រុស​២, សូរ-ហុង ២, សូរ-ហាយ។ ទារក សូរ ហាយ
ជា​កូន​ពៅ​របស់​មាតា​បិតា     ដែល​បាន​ទទួល​ការ​សង្គ្រោះ​ថ្នាក់​ថ្នម​អំពី​មាតាបិតា
​ជាង​បង​ៗ​ទាំង​អស់ ។

           កុមារ​សូរ-ហាយ មាន​អាយុ ១០ ឆ្នាំ    ទើប​មាតាបិតា​នាំ​យក​ទៅ​ឲ្យ​សិក្សា​
អក្សរសាស្ត្រ​ជាតិ     តាម​ប្រពៃណី​ឯ​វត្ត​បឹង​រ៉ៃ     ក្នុង​សំណាក់​លោក​គ្រូ​សូត្រ​នាម
ទេព-យិន លុះ​លោក​គ្រូ​សូត្រ​ ទេព-យិន  លាចាក​សិក្ខា​បទ​ទៅ​ជា​គ្រហស្ថ  ក៏​មក​
នៅ​រៀន ក្នុង​សំណាក់​លោក​គ្រូ​នាម​ សុខ-ហែម​ទៀត លុះ​ដល់​អាយុ​១៣ ឆ្នាំ បាន
​ទទួល​ការ​សិក្សា​អក្សរសាស្ត្រ​ចេះ​ដឹង​គួរ​សម អាច​មើល​បាន​សរសេរ​កើត ទើប​ត្រ
ឡប់​មក​នៅ​ឯ​ផ្ទះ​វិញ     ដើម្បី​ជួយ​បំពេញ​កិច្ចការ​បន្តិច​បន្តួច​របស់​មាតាបិតា​តាម​
ទំនៀម​នៃ​ត្រកូល​កសិករ ។

           ​ដល់​អាយុ​១៧ ឆ្នាំ ក៏​ត្រឡប់​ទៅ​សិក្សា​ធម៌​វិន័យ​ឯ​វត្ត​បឹង​រ៉ៃ​វិញ   ដើម្បី​នឹង​
បួស​ជា​សាមណេរ ដោយ​និមន្ត​លោក​គ្រូ​ចៅអធិការ​នាម កែវ-ទិត ជា​ព្រះ​ឧបជ្ឈា-
យ៍ បួស​ក្នុង​ថ្ងៃ ៨ កើត  ខែ​ពិសាខ ព.. ២៤៦៦ គ.. ១៩២២  លុះ​បាន​ទទួល​
ផ្នួស​ជា​សមាណេរ​ភាព​នៅ​ក្នុង​វត្ត​នោះ    តែ  ១ វស្សា    ក៏​សូម​លា​ព្រះ​ឧបជ្ឈាយ៍​
ចេញ​អំពី​វត្ត​បឹង​រ៉ៃ  មក​នៅ​រៀន​ទន្ទេញ​មេ​សូត្រ តាម​សម័យ​នោះ  ឯ​វត្ត​សិរីសាគរ
កំពង់​ត្របែក​បាន​ចំនួន​២​ខែ  រួច​ចេញ​អំពី​វត្ត​សិរីសាគរ មក​នៅ​រៀន​វត្ត​ព្រែក​ចាម​
ក្នុង​ស្រុក​ពាម​រក​ខេត្ត​ព្រៃ​វែង ក្នុង​សំណាក់​លោក​គ្រូ​អាចារ្យ​នាម មុត ។  បាន​រៀន​
ប្រែ​មូល​កច្ចាយនូសន្ធិ​នឹង​មូល​នាម  ចំនួន​ ៤​ខែ   ក៏​ចេញ​អំពី​ទី​នោះ​មក​រៀន​ឯវត្ត​
ឧណ្ណាលោម ក្រុង​ភ្នំពេញ ក្នុង​ឆ្នាំ ១៩២២ នៅ​ក្នុង​ក្រុម​លោក​គ្រូ​ព្រះ​មហា សោម-
ឈុន អតីត​ចៅ​អធិការ​វត្ត​និរោធរង្សី ។

           កាល​សិក្សានៅ​វត្ត​ឧណ្ណាលោម​ក្នុង​សម័យ​នោះ រៀន​ប្រែ​ប្រមូល​កច្ចាយ-
នៈ ​ ក្នុង​សំណាក់លោក​គ្រូ​ព្រះ​មហា  សោម-ឈុន  និង​លោក​គ្រូ​អាចារ្យ ម៉ៅ-នុត
នៅ​រៀន​អស់​ពីរ​ឆ្នាំ   ទើប​ចប់​មូលកច្ចាយនៈ    បន្ទាប់​មក​មាន​ជម្ងឺ​គ្រុន​ចាញ់​ជា​
ទម្ងន់   ត្រឡប់​ទៅឯ​វត្ត​កំណើត​ដើម​វិញ   ដើម្បី​ព្យាបាល​រោគ​គ្រុន​រវាង​ជាង​ ១​ខែ
ទើប​ជា​សះ​ស្បើយ    រួច​ក៏​ទៅ​នៅ​រៀន ឯ​វត្ត​ស្វាយ​ព្រហូត   ក្នុង​សង្កាត់​គោគ​ព្រីង
ស្រុក-ខេត្ត ស្វាយ​រៀង  ក្នុង​សំណាក់​លោក​គ្រូ​អាចារ្យ​នាម  ទៀង បាន​១វស្សា​គត់
ក៏​វិល​ត្រឡប់​មក​វត្ត​ឧណ្ណាលោម​ ក្រុង​ភ្នំពេញ​វិញ នៅ​ក្នុង​កុដិ​ក្នុង​ក្រុម​ដដែល​ដូច​
មុន   បាន​សូម​រៀន​ប្រែ​គម្ពីរ​ធម្មបទ​ដ្ឋកថា​បព្វភាគ   ក្នុង​សំណាក់​លោក​គ្រូ​ព្រះ​ម
ហា​​  សោម-ឈុន  និង​លោក​គ្រូ​អាចារ្យ​ ម៉ៅ -នុត ដរាប​ដល់​អាយុ​ ២១ ឆ្នាំ​ទើប​ត្រ
ឡប់​ទៅ​បំពេញ​ឧបសម្បទា ជា​ភិក្ខុ ឯ​វត្ត​បឹង​រ៉ៃ ជា​វត្ត​ដើម​កំណើត​របស់​ខ្លួន​វិញ ។
សាមណេរ​សូរ-ហាយ ជា​បព្វជិត​មាន​ចិត្ត​ស្វះ​ស្វែង​ហ៊ាន​មក​នៅ​ដល់​ក្រុង​ភ្នំពេញ
ព្រោះ​សម័យ​នោះ     ពុំ​មាន​សាមណេរ​ណា​មួយ     ​នៃ​ខេត្ត​ស្វាយរៀង​​មក​នៅ​វត្ត​
ឧណ្ណាលោម ក្រុង​ភ្នំពេញ​ទេ ។  ជីវិត​ក្នុង​ការ​ព្យាយាម​នៃ​សាមណេរ   សូរ-ហាយ
ឃើញ​ថា​វិល​វល់​អណ្ដឹក​អណ្ដក​កំសត់​ណាស់​ដែរ   ទំរាំ​នឹង​បាន​ស្រួល   ត្រូវ​ត្រាច់​
រង្គាត់ លា​ចុះ សា​ឡើង អស់​ច្រើន​ត្រឡប់ ។

           មុន​ឧបសម្បទា  សាមណេរ  សូរ-ហាយ   មាន​ជម្ងឺ​ឫសដូង​បាត​នៅ​ពេល​
នោះ បាន​លា​ព្រះ​ឧបជ្ឈាយ៍​ចាក​សិក្ខាបទ​ទៅ​ជា​គ្រហស្ថ ដើម្បី​​ព្យាបាល​រោគ​ឫស​
ដូងបាត ​ ក្នុង​សំណាក់​កន្ទួត ក្នុង​សង្កាត់​ស្វាយ​យារ ចំនួន​១​ខែ លុះ​ជា​សះ​ស្បើយ​
ចាក​រោគ​នោះ​ហើយ  ទើប​មក​សូម​ឧប​សម្បទា​ឯ​វត្ត​បឹង​រ៉ៃ  ក្នុង​ថ្ងៃ​៨​កើត ខែ​ជេស្ឋ​
ឆ្នាំ​ផ្លូវ​សប្ដស័ក​ព.. ២៤៦៩ គ.. ១៩២៥  មាន​លោក​គ្រូ​ចៅអធិការ   កែវ-ទិត
ជា​ព្រះ​ឧបជ្ឆាយ៍ លោក​គ្រូ​សូត្រ  សុខ-ហែម និងលោក​គ្រូ​សូត្រ ងួន-ស៊ិន ជា​ព្រះ​
ឧបសម្បទាចារ្យ លុះ​បាន​ទទួល​ឧបសម្បទា​ជា​ភិក្ខុ​ហើយ ក៏​ត្រឡប់​វិល​មក​រៀន​ឯ​
វត្ត​ឧណ្ណាលោម​វិញ នៅ​ក្នុងកុដិ​ក្នុង​ក្រុម​ដដែល​។

           ភិក្ខុ​    សូរ-ហាយ   បាន​សិក្សា​ព្រះ​បរិយត្តិ​ធម៌​ជាប់​មាំ​មួន​ដោយ​មាន​សុខ
ភាព​បរិបូណ៌ តាំង​អំពី​កាល​ដែល​បាន​ទទួល​ឧប​សម្បទា​ជា​ភិក្ខុ​មក លុះ​ដល់គ.
១៩២៧ បាន​ទៅ​រៀន​ឯ​វត្ត​ជយ​នាទី​ចុង​កោះ​សំរោង ខេត្ត​កំពង់​ចាម អស់ ១ វស្សា
ក្នុង​សំណាក់​លោក​គ្រូ​អាចារ្យ​នាម  ប៉ែន-សុខ សព្វ​ថ្ងៃ​លោក​មាន​សមណ​សត្តិ ជា​
ព្រះ​បិដក​សោភ័ណ "រាជាគណៈ​ពិសេស"

           ការ​សិក្សា​ព្រះ​បរិយត្តិ​ធម៌​ក្នុង​សម័យ​នោះ    នៅ​ជា​របៀប​ទម្រង់​ចាស់​នៅ​
ឡើយ   ពុទ្ធិក​វិទ្យាល័យ​ក្នុង​ជំនាន់​នោះ​ហៅ​ថា   សាលាបាលី​ជាន់​ខ្ពស់​មាន  ព្រះ​
តេជ​ព្រះ​គុណ   ព្រះ​មហាវិមល​ធម្ម​ព្រះ​នាម   ថោង ជា  ចាងហ្វាង​មាន​លោក​គ្រូ​
បង្រៀន​ប្រចាំ​ថ្នាក់​ច្រើន​រូប  មាន​សម្ដេច​ព្រះសង្ឃរាជ​ជា​ដើម  កាល​នៅ​ជា​ព្រះ​គ្រូ​
សង្ឃសត្ថា ។  ការ​សិក្សា​នៅ​សម័យ​នោះ មានកម្មវិធី​សិក្សា​មិន​ច្រើន​ល្អិត​ហ្មត់​ចត់​
ដូច​សម័យ​សព្វ​ថ្ងៃ​នេះ​ទេ ។  កាល​បើ​បេក្ខសមណៈ​ប្រឡង​ប្រជែង​ចូល​ជាប់​  ត្រូវ​
រៀន​តាម​កំណត់​ច្បាប់​សាលា      ក្នុង​សម័យ​នោះ​អស់​ប្រាំ​ឆ្នាំ​ទើប​ប្រឡង​ចេញ ។
ភិក្ខុ​  សូរ-ហាយ  ជា​បេក្ខសមណ​មួយ​រូប  បាន​ចូល​ប្រឡង​ប្រជែង​ក្នុង​ឆ្នាំ​ ១៩២៩
បាន​ជាប់​ជា​សិស្ស​សុទ្ធ     ពី​ព្រោះ​កាល​នោះ រាជការ​កំណត់​សិស្ស​ប្រឡង​ជាប់​តែ​
ចំនួន​២៥ រូប​ប៉ុណ្ណោះ ហើយ​បន្ថែម​សិស្ស​ស្ដាប់​៥​រូប​ទៀត ។

           ការ​សិក្សា​ព្រះ​បរិយត្តិ​ធម៌​នៃ​ភិក្ខុ   សូរ-ហាយ   មាន​ជោគ​ជ័យ​ល្អ​គួរ​សម​ដែរ
គឺ​ថា​ចេះ​តែ​មាន​សុភាព​បរិបូណ៌  ពុំ​ដែល​មាន​ជម្ងឺ​ដំកាត់​អ្វី​ឡើយ  រហូត​ដល់​
ឆ្នាំ១៩៣៣ ទើប​ប្រឡង​ចេញ ។ តាម​លេខ​រៀង​នៃ​លោក​អ្នក​ប្រឡង​ជាប់​បាន​ពិន្ទុ​
គ្រប់​វិញ្ញាសា​នៃ​ការ​ប្រឡង​នោះ ភិក្ខុ សូរ-ហាយ បាន​ជាប់​លេខ​៣ ។

           លុះ​ភិក្ខុ  សូរ-ហាយ  បាន​ប្រឡង​ចេញ​ជាប់​ហើយ   សម្ដេច​ព្រះ​សង្ឃរាជ
កាល​ព្រះ​អង្គ​នៅ​ជា​ព្រះ​សាសន​សោភ័ណ       បាន​ចាត់​ឲ្យ​ទៅ​ធ្វើ​អាចារ្យ​បង្រៀន​
សាលា​បាលី​រង ឯ​វត្ត​បរិវាស​សង្កាត់​សំរោង ស្រុក​បន្ទាយ​មាស​ខេត្ត​កំពត​អស់​៥​ខែ
គឺ​តាំង​ពី​ខែ​ ជេស្ឋ  រហូត​ដល់​រនោច​ខែ​អស្សុជ​  ក៏​ត្រឡប់​មក​វត្ត​ឧណ្ណាលោម  ក្នុង​
ភ្នំពេញ​វិញ  ដោយ​ពុទ្ធសាសនបណ្ឌិត្យ   តម្រូវ​និមន្ត​មក​ធ្វើ​ជា​ក្រុម​ជំនុំ​ព្រះ​ត្រៃ​បិ
ដក ក្នុង​ខែ​តុលា ១៩៣៣ ពី​ព្រោះ​បាន​ប្រឡង​ជាប់​ជា​ក្រុម​ជំនុំ​ព្រះ​ត្រៃ​បិដក​នោះ
តាំង​ពី​ខែ​កញ្ញា    ប៉ុន្តែ​ពេល​នោះ​នៅ​ក្នុង​វស្សា​នៅ​ឡើយ   លុះ​វារណា​ចេញ​វស្សា​
ហើយ  ទើប​មក​ភ្នំពេញ  ចូល​ធ្វើ​ការ​ក្នុង​ក្រុម​ជំនុំ​ព្រះ​ត្រៃ​បិដក   តាំង​ពី​កាល​នោះ​
ដរាប​មក ។

           ភិក្ខុ​មហា   សូរ-ហាយ    បាន​ទទួល​នាទី​ជា​ព្រះ​បាឡាត់​ពុទ្ធញ្ញាណ​ជា​បា
ឡាត់​ នៃ​ព្រះ​ពុទ្ធវង្ស សោម ឈុន ក្នុង ព.. ២៤៨១ គ.ស ១៩៣៧ ។
           - បាន​ទទួល​នាទី​ជា​ព្រះ​គ្រូ​សុវឌ្ឍញ្ញាណ ក្នុង​គ.. ១៩៤២ ។
           -  បាន​ទទួល​នាទី​ជា​ព្រះ​ទេពសត្ថា រាជា​គណៈ​ថ្នាក់​ទី​៤ ដោយ​ព្រះ​រាជ
            ក្រិត្យ​លេខ ៩៣ ប.. ចុះ​ថ្ងៃ​ទី​២៦ ឧសភា ឆ្នាំ ១៩៤៨ ។
           - បាន​ទទួល​នាទី​ជា​ព្រះ​ឧបាលិវង្ស រាជា​គណៈ​ថ្នាក់​ទី​៣​ដោយ​ព្រះ
             រាជក្រិត្យ​លេខ​៥ ប.. ចុះ​ថ្ងៃ​២១ ខែ​មករា ឆ្នាំ​១៩៥៤ ។
           - បាន​ទទួល​នាទី​ជា​ព្រះ​មុនីកិសល​រាជា​គណៈ​ថ្នាក់​ទី​២ ដោយ​ព្រះ​ 
             រាជក្រិត្យ​លេខ​២៣ រ.វ ចុះ​ថ្ងៃ​ទី​៤ ខែ កញ្ញា​ឆ្នាំ​១៩៦០ ។
           - បាន​ចូល​ចា​សមាជិក​នៃ​គណៈកម្មការ​វប្បធម៌​ផ្នេក ក ដោយ​ព្រះ​រាជ
           ក្រម​លេខ ៣៩៣ ន.ស ចុះ​ថ្ងៃ ទី​២១ វិច្ឆិកា ឆ្នាំ​១៩៤៧ ។
           - បាន​ចូល​ជា​សមាជិក​ថេរសភា​ដោយ​ព្រះ​រាជ​ក្រិត្យ​លេខ​១១៧​ប.រ ចុះ​ 
          ថ្ងៃ​ទី​៩​កញ្ញា ឆ្នាំ​១៩៤៨ ។
           - បាន​ទទួល​នាទី​ជា​អធិបតីរង នៃ​ក្រុម​ជំនុំ​ព្រះ​ត្រៃ​បិដក ដោយ​ព្រះ​សង្ឃ
        ​​​​​     ដីកា​នៃ​សម្ដេច​ព្រះ​ពោធិវង្ស លេខ ១៨៥ ចុះ​ថ្ងៃ​ទី ២៨ ខែ កក្កដា ឆ្នាំ  
             ១៩៥៩ ។
           - បាន​ទទួល​នាទី​ជា​ចៅ​អធិការ វត្ត​និរោធរង្សី ដោយ​សញ្ញាប័ត្រ លេខ​៣ 
             ចុះ​ថ្ងៃ​ទី​២៤ ខែ​មិថុនា ឆ្នាំ​១៩៦១ ។ 

           ព្រះ​មុនី​កោសល សូរ-ហាយ បាន​ធ្វើ​មេ​ប្រយោគ​នៃ​ការ​ប្រឡង​សមណ​
សិស្ស យក​វិញ្ញាបនប័ត្រ​ពុទ្ធិកបឋមសិក្សា សមណសិស្ស ប្រឡង​ចូល​ពុទ្ធិក​វិទ្យា
ល័យ ព្រម​ទាំង​សមណ​សិស្ស ប្រឡង​យក​សញ្ញាប័ត្រ​ពុទ្ធិក​មធ្យមសិក្សា​រៀង​
រាល់​ឆ្នាំ តាំង​ពី ព.. ២៤៧៨ គ.. ១៩៣៤ ដរាប​មក​ដល់​សព្វ​ថ្ងៃ​នេះ ។
           - បាន​ធ្វើ​ជា​អាចារ្យ​បង្រៀន​សាលា​បាលី​រង វត្ត​បរិរាស​ស្រុក​បន្ទាយ​មាស
              ខេត្ត​កំពត ពី​ឆ្នាំ​១៩៣៣ ។
           - បាន​ប្រឡង​ជាប់​ជា​ទី​ក្រុម​ជំនុំ​ព្រៃ​ត្រៃ​បិដក​ពី​ឆ្នាំ ១៩៣៣ ។
           - បាន​ធ្វើ​ជា​ប្រធាន​គណៈកម្មការ​សង្ឃ វត្ត​ឧណ្ណាលោម ជា​ដំបូង​ក្រោម​ 
             ព្រះ​អធិបតីភាព​នៃ​សម្ដេច​ព្រះ​សង្ឃរាជ ។
           - បាន​ធ្វើ​ជា​អាចារ្យ​បង្រៀន​សមណ​សិស្ស​វត្ត​ឧណ្ណាលោម ដែល​បម្រុង
   ​          ប្រឡង​ប្រជែង​មួយ​រៀន​ក្នុង​ពុទ្ធិក​វិទ្យាល័យ ។
           - បាន​ធ្វើ​ជា​សមាជិក​គណៈកម្មការ​រៀបរៀង​ធម៌​វិន័យ ក្រោម​ព្រះ​រាជា
  ​           ធិបតីភាព​នៃ​សម្ដេច​ព្រះ​សង្ឃរាជ ។
           - បាន​ធ្វើ​ជា​សមាជិក​គណៈប្រតិភូ​ជា​មួយ​នឹង​សម្ដេច​ព្រះ​សង្ឃ​រាជ​ទៅ
  ​           ក្រុង​រង្គួន​ប្រទេស​ភូមា ដើម្បី​ធ្វើ​ឆដ្ឋ​សង្គាយនា​ពុទ្ធសាសនា​ពី​ឆ្នាំ
             ១៩៥៣ ។
           - បាន​ធ្វើ​ជា​ប្រធាន​គណៈកម្មការ​ពិនិត្យ​អត្ថបទ​ធម៌ បោះពុម្ព​ចែក​ជា​ 
              ធម្មទាន​ក្នុង​ឱកាស​បុណ្យ​ឆ្លង​ជន្មាយុ​ពុទ្ធសាសនា ២៥០០ វស្សា ។
           - បាន​ចូល​ជា​ជនត​សមាជិក នៃ​ពុទ្ធិកសមាគម​មជ្ឈមណ្ដល​កម្ពុជរដ្ឋ​តាំង
      ​       ពី​ការ​បង្កើត​ជា​ដំបូង​ដរាប​មក ។
           - បាន​ធ្វើ​ជា​សមាជិក​តែង​អត្ថបទ​បោះ​ពុម្ព​ដាក់​ក្នុង​ទស្សនាវដ្ដី               
             កម្ពុជសុរិយា​នឹង​ពន្លឺ​ពុទ្ធចក្រ ។
           - បាន​ធ្វើ​សន្និសីទ​អំពី​សីលធម៌​អប់រំ​យុវជន វត្ត​ឧណ្ណាលោម​ក្រោម​ព្រះ
   ​          អធិបតីភាព​នៃ​សម្ដេច​ព្រះ​សង្ឃរាជ ។
           - បាន​ចូល​ជា​សមាជិក​នៃ​សមាគម​គិលានុបដ្ឋាន​ព្រះ​                                    
             មហាក្សត្រិយានី"ពេទ្យ​ព្រះ​សង្ឃ"
           - បាន​ធ្វើ​កឋិនទាន ដង្ហែ​ទៅ​វត្ត​ឈើទាល ស្រុក​ស្វាយ​រៀង​ពីរ​ដង ។
           - បាន​ធ្វើ​កឋិនទាន​ជា​មួយ​ពុទ្ធបរិស័ទ ដង្ហែ​ទៅ​វត្ត​សិរី​សាគរ កំពត
             ត្របែក​ម្ដង ។
           - បាន​ចូល​ជា​សមាជិក​សមាគម​មិត្ត​ពុទ្ធិក​វិទ្យាល័យ តាំង​ពី​ដំបូង ។
           - បាន​ចូល​ជា​សមាជិក​នៃ​សមាគម មតក​សង្រ្គោះ​ក្នុង​ក្រុម​ពុទ្ធបរិស័ទ​                       
            សាលា​សន្សំ​សុខ សង្កាត់​លេខ​៥ ក្រុង​ភ្នំពេញ ។
         
          ឈ្មោះ​សៀវភៅ​ធម៌​ដែល​ព្រះ​មុនី​កោសល​បាន​រៀបរៀង
          
           -    វិសុទ្ធិកថា
           -    បទពិចារណា​ពុទ្ធាភិសេក
           -   បទ​ពិចារណា​ធម៌​វិន័យ
           -    អធិប្បាយ​ប្រជុំ​កង​ធម៌ ភាគ​១ ភាគ​២ ថ្នាក់​ទោ
           -    អធិប្បាយ​ចតុប្បារិសុទ្ធិសីល
           -    ពុទ្ធបារមិកថា
           -    គិហិសមណសុខកថា
           -    ទ្វាទស​កម្មកថា
           -    កាលិក​វិនយកថា
           ១០-  សីលធម៌​របស់មនុស្ស
           ១១-  សាមគ្គី​កថា
           ១២-  សិប្បកថា
           ១៣- អរិយ​សច្ចកថា​សង្ខេប
           ១៤-  ពុទ្ធោវាទកថា
           ១៥-  ជីវិត​ធម្មកថា
           ១៦-  កតញ្ញុកតវេទីកថា
           ១៧- ព្រហ្មវិហារ​ធម្មកថា
           ១៨-  សាសនា​ប្រៀបធៀប ។

           អត្ថបទ​ធម៌​រាយ​រង​ខ្លី​ៗ ដែល​បោះ​ពុម្ព​ក្នុង​ទស្សនាវដ្ដី​កម្ពុជ​សុរិយា​នឹង
ពន្លឺ​ពុទ្ធចក្រ ក៏​មាន​ច្រើន ស្ទើរ​តែ​គ្រប់​សៀវភៅ ។

           ឥស្សរិយយស​នៃ​ព្រះ​មុនី​កោសល

           -មេដាយ អស្សរឹទ្ធិ​មុនី​សោភ័ណ្ឌ ដោយ​គុណ​បំណាច់​នៃ​ការ​ប្រែ​ព្រះ​ត្រៃ​
បិដក បោះ​ពុម្ព​ព្រះ​ត្រៃ​បិដក ។
           -មេដាយ​ព្រះរាជា​ណាចក្រ​ជា​ទី​សេនា (Officier de L'order royale de
 comboge) ដោយ​គុណ​បំណាច់​នៃ​ការ​សាង​គិលានដ្ឋាន​នឹង​អនុវិទ្យាល័យ ។
           -មេដាយ​ស្ថាបនា​ជាតិ​៣ ទៀត ដោយ​ចេញ​តម្លៃ​មួយ​៣៥០ រៀល ។
      


           ធ្វើអត្ថបទរួចថ្ងៃទី ១៩ តុលា ២០១២

No comments:

Post a Comment